/Dag 1/ Din favorit låt (+ info)

Först lite kort info: Ni kanske tycker att vi är tröga på att uppdatera här på bloggen, vilket ni har mycket rätt i. Jag och Alice har dock bestämt oss för att bloggen ska vara något roligt, en plats där vi, när vi känner för det, kan dela vår passion för musik med alla er underbara läsare. Dessutom vill vi lägga fokus på kvalité när vi skriver, vi vill att det vi tipsar om ska kännas intressant  och presenteras på ett schysst sätt - därav den lite taskiga uppdateringen.

Sedan tänkte jag starta en ny grej här under mars, jag tänkte nämligen utmana både mig själv och er läsare att varje dag lägga ut en låt på temat för dagen (jag utgår från en lista med 30 olika "teman"/punkter). Jag kommer att publicera låten och temat för varje dag här på bloggen (temat i rubriken), och ni får sedan gärna haka på genom att antingen kommentera er låt på temat i kommentarsfältet, eller genom att göra detsamma på er blogg och länka den till mig. Motivering till varför ni valt låten är inget måste, men ett stort plus. Let's begin!
Dag 1. Din favoritlåt
När jag får frågan "Vilken är din favoritlåt?" får jag oftast kväljningar och en mindre panikångestattack, jag menar hur ska man kunna utse en sådan? För mig ändras det från dag till dag, beroende på humör, årstid och tillfälle, att välja en låt känns omöjligt. I slutändan väljer jag ändå nästan alltid samma låt, "The New Boy" - Mando Diao. Absolut inte min favoritlåt alla dagar i veckan, alla dagar om året, kanske inte den bästa låten heller. Trots det är den jag väljer när jag får välja precis vilken låt som helst i hela världen.
Det här är en av de låtar som har inspirerat mig mest när det kommer till att hålla på med musik. Den här låten representerar viljan att spela, viljan att få beröra på samma sätt som den här låten har berört mig. Sedan kommer jag inte ifrån att jag tycker att texten är bland det vackraste som skrivits.
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0