Recension: "Svart vitt och allt däremellan"

Och så var den här, skivan som åtminstone jag väntat på med spänning! Jag måste erkänna att jag var rejält nervös innan jag tryckte på play första gången, tänk om den inte skulle leva upp till mina förväntningar? Tänk om jag mot förmodan skulle bli besviken? Hemska tanke.
Men så tryckte jag på play, och det var som att komma hem.
Självklart var det här det jag hade väntat på ända sedan jag fick höra talas om det kommande soloprojektet. Hur hade jag, om så för en sekund, kunnat tro att jag skulle bli besviken? Redan efter trettio sekunder så kändes den tanken otänkbar.

Soliga melodier med afrikanska influenser blandas med personliga texter om svenne-liv, uppväxt och svek. Allt är väldigt målande och väcker starka bilder och associationer.  De som gillar "Dum av dig" och "Gubben i lådan" lär inte bli besvikna. Det här är definitivt en av de bästa svenska plattorna i år.
Ett stort plus är albumets otroligt genomtänkta artwork, vilket gör det ännu roligare att köpa sig ett fysiskt ex utav skivan. (Varför inte passa på redan i morgon om du har svängarna förbi Bengans i Stockholm?)
En sak är säker, Adams-Ray har lyckats och den här plattan lär garanterat lysa upp i höstmörkret i många, många hem.
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0