Och jag minns varenda scen ifrån vår film






Strax innan fyra anländer jag, Alice, Hanna, Hannah och Hannahs kompisar Oliwia och Oskar till Bengans. Skivbutiken är då nästan tom och vi ställer oss raskt längst fram vid scenkanten.
Vid halv fem kommer Oskar (Linnros) och placerar sig en halvmeter ifrån mig på den "värdelösa pianostolen" och blickar ut över publiken (det har kommit en hel del vid det här laget) och verkar uppriktigt förvånad över att det är så många som är där.

På darriga händer spelar han singeln "Från och med du", det är intimt och nära och man får lust att bara lägga en hand på hans axel och säga till honom att han är helt fantastisk och att han inte har något att oroa sig för. Nej Oskar har verkligen ingen anledning till att vara nervös, publiken älskar honom redan.
När låten är slut sitter han bara där och säger tillslut något i stil med "Jaha, vad gör vi nu?".
        Tjejen bredvid mig föreslår snabbt att han ska spela en låt till, Oskar förklarar då att han knappt hunnit öva någonting men att han ska spela lite instrumentalt för oss bara för att, och så blir det.
Två korta instrumentala snuttar senare är det dags för signering och alla ställer sig snabbt på ett fint litet led.

Kön sniglar sig långsamt fram och ingen förstår riktigt varför, han ska ju bara kluddra ner sin namnteckning, hur lång tid kan det ta?
Men nej, här ska det inte kluddras några opersonliga namnteckningar inte, Oskar har verkligen gått in för att ta sig tid att prata med var och en och sedan skriva en personlig hälsning till alla, vare sig de har skiva eller inte. (Tänk om fler artister tog sig den tiden!) Och plötsligt suddas den där bilden jag hade målat upp för mitt inre om en dryg popmusiker ut och jag kan inte annat än att fascineras utav hans ödmjukhet.

Jag ska inte gå in på exakt vad han sa eller skrev eller så, men jag kan säga att det här var utan tvekan den bästa och mest personliga signering jag varit på i hela mitt liv ( och tro mig jag har varit på en del) och jag hoppas verkligen att ni som ska se/träffa honom imorgon i Gbg får en precis lika fin eftermiddag som jag fick.
/Lisa

Kommentarer
Postat av: alice

tack för att du skriver så fantastiskt bra om allting Lisa, det blir som att uppleva allt igen.



men erkänn att jag tog ganska awesome bilder?

2010-06-11 @ 22:36:00
Postat av: hanna

awesome bilder, alice

awesome text, lisa

håller med om typ... allt du skrev.

oskar är awesome.

2010-06-12 @ 07:00:56
URL: http://hulkis.blogg.se/
Postat av: Josefin

Nu känner jag mig toksugen på att lyssna mig igenom en av hans spelningar! Hade gärna upplevt samma sak ;)

2010-06-15 @ 14:10:42
URL: http://joosefinjoohanssoon.blogg.se/
Postat av: josefin mandarin

himmel vad underbart det lät.

Lite avis på dig nu

2010-06-16 @ 19:47:09
URL: http://mkeys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0