Något nytt till musikspelaren?

Visst händer det att man ramlar över ett och annat band så där, det har faktiskt hänt rätt ofta den här sommaren. Men att band ramlar över mig är inte lika vanligt, och väldigt sällan (faktiskt) så gillar jag de band som jag blir tipsad om. Shotgun Crackers är ett undantag.

Shotgun Crackers är ett indie-pop/rockband  från Norrtälje/Rimbo och består av sju medlemmar. Musiken de spelar påminner mig om en blandning av The Kooks och Vampire Weekend, men det finns säkert bättre liknelser - jämförelser har aldrig varit min grej.
Efter 4-5 års repande och massvis av spelningar runt om i landet så har de nu i alla fall äntligen släppt debutalbumet med samma titel som bandet.

Sedan dess att jag blev tipsad om bandet så har jag ägnat mig åt att lyssna igenom skivan flera gånger om, och det bästa är att den blir bara bättre för varje gång. För tillfället är det tredje spåret "Different city" som tilltalar mig mest, men det ändras hela tiden och det är nog för tidigt att avgöra vilket som är mitt favoritspår.
En sak är i alla fall säker - det här tycker jag om och jag skulle föreslå att alla likasinnade människor klickar sig in här på deras myspace för att lyssna med egna öron, eller ännu bättre här på deras hemsida där ni kan beställa hem ett alldeles eget ex av "Shotgun Crackers" för blygsamma 100 kr.
Just do it - ni kommer inte att ångra er
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Daniella

Fin blogg ;) Vad ska du göra idag då?



2010-08-22 @ 17:13:20
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: Daniella

Lägg till mig på bloglovin' så lägger jag till er :) Säg till när ni har lagt till mig!

2010-08-22 @ 17:13:45
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: men tack så jättemkt!:)

2010-08-22 @ 17:20:33
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: nicole

sv: ja det är den verkligen:)



ska vi följas via bloglovin?

/Shoppaholly

2010-08-22 @ 18:30:38
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0