P3 Guld 2011

Jag måste erkänna att jag blev lite besviken på P3 Guld-galan igår... Kitty gjorde inte alls bra ifrån sig som programledare med sitt stammande och flamsande, de som delade ut priser var antingen stela som pinnar med ungefär samma utstrålning (må hända att pinnen har högre) och vissa försökte sig på att skämta till det, frågan är bara - hur många drog på munnen? Jag vet att jag inte gjorde det i alla fall.
Vad hände med professionella programledare och personer med utstrålning och humor?
Måste säga att Eliot Sumner (I blame Coco) var en av de få med lite charm.

Dock måste jag medge att galan hade fantastiska artister, vilket också var det bästa med den. Jag hade gärna varit där och sett Håkan Hellström, Lykke Li, Oskar Linnros, Those Dancing Days och Familjen för att nämna några.
Lite synd bara att ljudet när de spelade inte var i närheten av vad det antagligen var live.
Sedan hade jag lite svårt att förstå mig på Tove Styrkes frisör/stylist, hur kan man tycka den där håruppsättningen var en bra idé? (Klicka här och bäddra neråt för bild)

Aja, nu har ni fått tagit del av mina ytterst personliga åsikter, jag tar gärna del av era också. Jag misstänker att det är många som inte håller med.
Men först tänkte jag publicera alla vinnare från kvällen:

Guldmicken (priset för årets liveartist): Robyn
Årets pop: This is head
Årets rock: Khoma
Årets hip hop/ soul: Carlito
Årets nykomling: Tove Styrke
Årets artist: Robyn
Årets dans: Skudge
Årets låt: "Dancing on my own" - Robyn
Årets grupp: Johnossi

Även här har jag en del åsikter, och hade jag fått bestämma hade prisen antagligen inte fördelats så där. Men jag antar att det är på gott och ont att jag inte får bestämma haha.
Vad tycker ni, vann rätt personer?
/Lisa

Ps. Missade ni galan så kan ni se den här på svtplay!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller med dig, Kitty var inte alls sitt bästa, för annars kan jag tycka att hon är riktigt bra, men inte igår. Eliot Summer var den enda prisutdelaren med charm, tycker jag.

Sedan tycker jag att det var jättefint att Robyn fick tre av nio priser, för visst hon är stor både nationellt och internationellt. Men det hade varit kul om det hade varit lite mer spridning, First Aid Kit till exempel borde absolut fått ett pris.

2011-01-23 @ 11:46:49
URL: http://barahimlenserpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0