Lyssna på: Random Sound

Fick nyligen ett tips om bandet Random Sound som ursprungligen kommer ifrån Värnamo, men som numera (så som jag har förstått det) håller till i Göteborg och som på den senaste tiden spelat runt om i landet.

Jag har spenderat de senaste dagarna på att lyssna in mig på det material som ligger uppe på deras hemsida, och av det jag har hört låter det hela mycket lovande.
Jag skulle bäst beskriva musiken som ett lite rockigare Hurts, med mycket "power" och snygg sång, men med mer trummor och inte så mycket elektroniska ljud.
Det är ett rätt spännande sound som växer för varje gång man lyssnar.

Sugen på att lyssna? Spana då in deras hemsida och lyssna på de nya låtarna, klicka här. Personligen fastnade jag för tredje låten ovanifrån, "Fall".
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0