Veckans sågning

Enligt min åsikt så ska man aldrig någonsin ge sig på att göra en cover, så länge man inte tror att man kan tillföra låten något. Att man kan göra en egen tolkning.
Jag vet inte, kanske trodde E.M.D att de skulle tillföra den här låten något, att det vore "fint" att göra om den till en "hjärtgripande" ballad, men jag tvivlar. Och hur genomtänkt känns det att göra en cover på just den låten, när deras fans enda tidigare relationen till låten är denna? På något sätt blir det som att göra en parodi på sig själva...

Jag kunde självklart inte hålla mig ifrån att lyssna på det färdiga resultatet, nyfikenheten tog överhand, och ja det här vad var jag fick höra: E.M.D. – What Is Love
Redan när Erik(?) börjar yla som en sällskapssjuk hund i början, så har jag svårt att hålla mig för skratt. Det som antagligen var tänkt att låta vackert och bräckligt låter tyvärr bara komiskt och tillkämpat.
Och allt det sårade som döljer sig i texten, det som grabbarna antagligen hade tänkt plocka fram och använda sig av, det känns mest spelat, det hela är för kontrollerat. Det är för "snyggt" helt enkelt, och det känns inte äkta.
Jag hör inte tre sårade män som gråter ut sin sorg över den förlorade kärleken, jag hör bara tre valpiga pojkar som skulle yla fram vad som helst för att en dag bli "riktiga pop-stjärnor".

Kommentarer
Postat av: hanna

HAHA, made my day.

2010-11-05 @ 19:28:00
URL: http://hulkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0