Håkan Hellström, 14/8 Way Out West

Foto av: [email protected] - Får ej användas utan tillåtelse!
Kaos från första sekund. Publiken som en enda organism som förflyttas fram och tillbaka och upp och ner bara vid synen av den energiske göteborgaren i sjömanskostym.
"Känn ingen sorg för mig i Göteborg" och "Ramlar" flyger förbi och publiken är i extas. Håkans mellansnack om fylla och revansch berör, åtminstone mig, och "Nu kan du få mig så lätt" framförs på ett sådant sätt att man riktigt kan höra hur hjärtat slits ut ur kroppen på en ung man någonstans.
Håkan lyckas med det som annars låter som en omöjlighet, han lyckas trollbinda 25 000 människor bara med sin närvaro.
Konfetti-regnet som dalar ner över den euforiska publiken under "Dom dimmiga dagarna" känns som en perfekt avslutning, men det är inte slut där!
När man inte trodde att det kunde bli bättre, när man var beredd att samla ihop sig själv och tacka för kvällen - då överträffar Håkan sig själv.
Inför nästan 25 000 förväntansfulla människor river Håkan av en helt nyskriven låt, en låt som är speciellt skriven för denna spelning - "River en vacker dröm", och jag kan inte annat än att älska den.
Om jag innan spelningen hade undrat om det verkligen var värt att betala dryga 800 kr för detta så visste jag svaret nu, det var värt det hundra gånger om. Herregud vilken spelning!
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Michelle

sjukt fint skrivet! det var verkligen värt 800! kul att träffa dej också :D

2010-08-17 @ 23:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0