Oskar Linnros, 17/8 Mosebacke


Foto av: [email protected] - Får ej användas utan tillåtelse!

"Var är Oskar?" var nog precis vad alla tänkte när klockan började närma sig nio och alla var genom blöta och frusna och rätt trötta på att vänta. (Konserten som skulle äga rum på Mosebacke-terassen var redan uppskjuten en timme på grund av det dåliga vädret). Så när den gamla Gullan Bornemark-låten "Var är Oskar?" dök upp i högtalarna så spred sig ett brett flin över publikens läppar.

Strax därefter dök han upp - hela Sveriges popkung, och levererade från första sekund. Hela konserten kan beskrivas som explosiv och otroligt känslofylld.
Fantastiska texter blandat med mäktiga melodier och framförda med sådan energi och inlevelse att man inte kan annat än tro på vart enda ord som lämnar hans läppar.
Nä det enda jag kan klaga på är att han inte har så mycket material som man hade önskat. Haha jag antar att jag är lite "mitt namn är mycket och jag vill ha mer", girig med andra ord.

Publiken då? Även om den vid första anblick ser ut som att den endast består av unga tjejer så är den vid en närmare titt ganska blandad, här finns allt från coola innerstads-killarna till förortsmorsorna representerade.
Men en sak har de gemensamt - alla kan texterna som ett rinnande vatten och nog rycker det lite i kroppen även på de mest stela konsertbesökarna (som egentligen är alldeles för coola för att röra ett finger).

En otroligt lyckad spelning helt enkelt och jag tror att de allra flesta lämnade Mosebacke med fina minnen och ett leende på läpparna, trots det dåliga vädret och den långa väntan.
Någon annan som var där?
/Lisa


Kommentarer
Postat av: hanna

jag var där tror jag bestämt ;)



men vad jag egentligen vill säga är att raderna brukar vara dumma mot mig med ibland, testa att öppna HTML och klippa in extra <br /> där du vill ha nya rader. brukar funka!

2010-08-19 @ 22:14:00
URL: http://hulkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0